IMG_9483

 

 

Geschiedenis

 

Wie denkt dat trainen met een kettlebell een hype is, heeft het mis.De oorsprong van de kettlebell ligt in het jaar 1704. De "girya" werd toen voor het eerst gedocumenteerd in het woordenboek. Sindsdien hebben duizenden mannen (gireviks) hun spieren en uithoudingsvermogen verbeterd. Ook geheime diensten en topsporters gebruikten de kettlebell.Pavel Tsatsouline, een voormalig instructeur van de Russische Special Forces was de enorme drijfveer en sinds hij de boeken "The Russian Kettlebell challenge" en "Enter the kettlebell"  schreef werd deze trainingsmethode erg bekend in het westen. Hij was de eerste die buiten Rusland de kettlebell introduceerde.

 

Trojan Workout

 

Een Trojan Workout is een complete training in 30 minuten gebaseerd op kracht, flexibiliteit en uithoudingsvermogen. Bij de Trojan Workouts wordt een zo groot mogelijk aantal spiergroepen tegelijkertijd aangesproken. Wanneer dit op hoge intensiteit gebeurt, levert de training, naast een toename van kracht, een cardiovasculaire prikkel op. Met andere woorden; het hart moet zo hard werken om alle actieve spieren van zuurstof te voorzien dat je met deze intensieve vorm van krachttraining tevens je conditie verbetert. Daarnaast wordt tijdens de trainingen een beroep gedaan op de coördinatie van de deelnemer. Dit maakt dat niet alleen de coördinatie van de deelnemer verbetert, maar ook dat het lichaam nog meer wordt "verstoord" wat een nog grotere trainingsprikkel oplevert. Tot slot wordt veel gebruik gemaakt van een zo groot mogelijke bewegingsuitslag. Dit wordt ook wel Function-training genoemd. Hierdoor train je de spieren over de gehele lengte en versterk je de spier dus ook over de volledige lengte, wat kans op blessures op korte en zeker op lange termijn aanzienlijk verkleind. Tijdes de Trojan Workout wordt nauwlettend de juiste uitvoering van de oefening in de gaten gehouden. Trojan Workout is voor iedereen te volgen. Voorwaarde voor het snelle resultaat is wel dat bereid bent om er keihard voor te werken.